09 ოქტობმერი, 2022 , კვირა
(ძვ. სტილით 26 სექტემბერი)
მიცვალება მოციქულისა და მახარობელისა იოანე ღმრთისმეტყველისა (†98/117); დღესასწაული ივერიის ღმრთისმშობლის ("თბილისის სიონის") ხატისა. #mp_thoughts p {color: #232323; font-size: 18px; line-height: 25px;} სწავლება სიყვარულით შთაგონებული ლოცვების შესახებ„განწმიდე ესენი ჭეშმარიტებით, რადგან შენი სიტყვა ჭეშმარიტია“ (ინ. 17:17) როდესაც დედა სიკვდილზე მიდის, მაშინაც კი უფრო მეტად ღელავს შვილების გამო, რომელთაც ტოვებს, ვიდრე საკუთარ თავზე. ასეთია დიდი სიყვარულის ძალა. ხოლო უფალ იესო ქრისტეს თავისი მოწაფეების მიმართ უფრო დიდი სიყვარული ჰქონდა, ვიდრე დედას შვილებისადმი. როდესაც უფალი სიკვდილზე მიდის, იგი თავისი ზეციური მამის წინაშე ლოცულობს მოწაფეებისთვის და ლოცულობს არა იმიტომ, რომ თავად არ შეეძლო მათთვის ყველაფრის გაკეთება, არამედ იმისათვის, რომ აჩვენოს სიყვარული და ერთობა მამასთან. მაგრამ ახლა მამის კუთვნილად რატომ აცხადებს ჭეშმარიტებას, როცა სწორედ ამის წინ მოწაფეებთან საუბრისას სულიწმიდას უწოდა სული ჭეშმარიტებისა: „ხოლო როდესაც მოვა იგი, ჭეშმარიტების სული, წაგიძღვებათ ყოველი ჭეშმარიტებისაკენ“ ? იმიტომ, რომ აჩვენოს მამისა და სულიწმიდის თანასწორობა. მაგრამ ნუთუ მანამდე თავის შესახებ არ მბობდა უფალი: “მე ვარ ჭეშმარიტება”(იოან, 14:6)? და განა ამის შემდეგ სულიწმიდას, ნუგეშისმცემელ სულს, არ უწოდა სული ჭეშმარიტებისა? ახლა კი ჭეშმარიტებას მამისად აცხადებს: “განწმინდე ისინი შენი ჭეშმარიტებით! “. ვინც ამ ყველაფერში თუნდაც რაიმე წინააღმდეგობას დაინახავს, იგი ვერ აცნობიერებს ყოვლადწიდა სამების, ერთარსება და სამპიროვანი ღმერთის, არსებით ერთობასა და ჰიპოსტასურ სამგვამოვნებას. სწორედ იმით, რომ სამების ყოველ პირს განუკუთვნებს ჭეშმარიტებას, როგორც რაღაც არსებითსა და განუყოფელს, უფალი ცხადყოფს მამის, ძისა და სულიწმიდის თანასწორობას. და თუ ყოვლადწმიდა სამების რომელიმე პირი ნაკლები ჭეშმარიტების მფლობელი იქნებოდა, მაშინ სამების ეს პირი დანარჩენ ორზე ნაკლები იქნებოდა არსებითაც. ნაკლებ ჭეშმარიტებას კი ახლავს ნაკლები ძალა, ნაკლები სიყვარული და ნაკლები სიბრძნე. ამიტომაც უწოდებს უფალი ჭეშმარიტებას საკუთარ თავსაც, მამასაც და სულიწმიდასაც, რათა ადმიანებმა იცოდნენ და ირწმუნონ მათი სრული თანასწორობა. ამიტომ მორწმუნეთაგან ნურავინ ცდუნდება სამების პირთა უთანასწორობის მწვალებლური სწავლებით. დაე, თითოეულმა თავისი გული განიწმიდოს ცოდვათაგან, როგორც სარკიდან წმენდენ მტვერს და მაშინ შეიცნობს უდიდეს დოგმატურ ჭეშმარიტებას მამის, ძისა და სულიწმიდის თანასწორობის შესახებ.ჰოი, სამებაო ერთარსებაო, ღმერთო ჭეშმარიტო, განგვანათლე შენ მიერ და გვაცხოვნე ჩვენ. ქება და დიდება შენდა უკუნისამდე. ამინ.წმიდა ნიკოლოზ სერბი

 © ICCS, 2011